25 sierpnia 2015

Film w zwolnionym tempie #2 - ,,Harry Potter i Czara Ognia''

,,Harry Potter i Czara Ognia'' to czwarta część przygód Harry'ego, nakręcona na podstawie książki J.K.Rowling.

Kilka słów o akcji: 
W Hogwarcie rozgrywa się Turniej Trójmagiczny, na który przybywają uczniowie szkół z Francji i Bułgarii. Do turnieju wybierani są trzej uczniowie. Jednak dziwnym zbiegiem okoliczności do turnieju zostaje wybranych czterech uczestników, w tym i Harry Potter. Odtąd na głównego bohatera czekają trzy zadania, a w związku z nimi wiele niesamowitych i niebezpiecznych przygód.


Wpadki, które udało mi się zauważyć w filmie:


1. Podczas lekcji Obrony Przed Czarną Magią tekst zapisany przez profesora Moody'ego na tablicy zmienia się wraz z kolejnymi ujęciami. Początkowo jest tam napisane nazwisko profesora, natomiast w kolejnym ujęciu widnieje tam napis "3 Zaklęcia Niewybaczalne".

2. Kiedy Harry czyta list od Syriusza w sowiarni, ujęcie listu pokazuje, że ostatnie zdanie w liście to "By the way, the bird bites" ("a przy okazji, ptak dziobie"), natomiast Harry czyta: "P.S. The bird bites".

3. Podczas przemowy Dumbledore'a przed Trzecim Zadaniem, Karkarow stoi za Wiktorem Krumem i kładzie mu ręce na ramionach. W kolejnym ujęciu Karkarow nadal stoi za Krumem i ponownie kładzie mu ręce na ramionach.

4. W trakcie sceny na cmentarzu data na grobowcu zmienia się. Na początku jest rok 1905, a później 1880.

5. Kiedy Neville wraca z balu, ma buty owinięte wokół szyi. Jednak kiedy się obraca i odchodzi w stronę łóżka, słychać, że ma obuwie na nogach.

6. "Harry Potter i Czara Ognia" to jedyny film z tej serii, w którym możemy ujrzeć rozdwojony, niczym u węża, język Voldemorta. Jest to scena z cmentarza, w której Czarny Pan przykłada palec do czoła Harry'ego, wówczas na chwilę wysuwa swój język.

7. W ostatniej scenie, kiedy Harry mówi "Yes, it is" na balkonie za nimi widać mnóstwo osób. Zaraz po tym uczniowie dopiero na niego wchodzą, a ten jest zupełnie pusty.


5 komentarzy:

  1. Wow! Bardzo ciekawy wpis. Lubię 4 część HP, to chyba moja ulubiona. ;33 Jak Ty wychwyciłaś te wszystkie wpadki? Ja nigdy nie zwróciłam na nie uwagi. ;33
    Obserwuję i mam nadzieję, że Ty też zaobserwujesz. ;33
    swiat-zwariowaneej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię tą część, moim zdaniem to jedna z lepszych jeżeli chodzi o całą serię. :)

      Usuń
  2. Kocham całą serie o Potterze. Lubie też patrzeć na wpadki w filmie :) Mam nadzieje na więcej takich postów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam ten film tyle razy i nigdy jak sie okazuje nie ogladalam go dosc dokladnie. :P fajny blog.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę interesujący pomysł na post! Cóż, nawet "Harry Potter" nie jest idealny. Nie przepadam za tą serią, więc wnikliwie jej nie oglądałam i w życiu nie wpadłabym na to, że napisy na tablicy mogą się zmieniać z każdą klatką. ;)
    Sztuka parzenia herbaty [klik]

    OdpowiedzUsuń