7 sierpnia 2015

Nicholas Sparks ,,Najdłuższa podróż’’ - recenzja #1

Autor: Nicholas Sparks
Tytuł polski: Najdłuższa Podróż
Tytuł oryginalny: The Longest Ride
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 496
Moja ocena: 9/10


Na początek chcę skierować kilka słów do czytelników, którzy może nie do końca przepadają na twórczością Sparksa. Niektórym może się on kojarzyć tylko z książkami dla kobiet i koniec. Jednak po przeczytaniu tej powieści mogę stwierdzić, że nie jest ona skierowana tylko do osób, które czytają romanse. Jest to książka, po którą powinien sięgnąć każdy, kto lubi zwyczajne, ciekawe , dobre historie.

,,Moim zdaniem ludzie często nie zdają sobie sprawy, że nic nie jest dokładnie takie, jak to sobie wyobrażają.’’

Najdłuższa podróż - życie, dla Iry Levisona było wspaniałą i niezapomnianą przygodą. Gdy ulega wypadkowi i unieruchomiony, ciężko ranny przebywa uwięziony w aucie, nie liczy na żadną pomoc, lecz otrzymuje ją - od zmarłej żony Ruth. Daje mu nadzieję na przetrwanie tej trudnej sytuacji. 
Jednocześnie poznajemy historię Sophie i Luke'a, których dzieli wszystko, lecz łączy niespodziewane i głębokie uczucie. Ona - studentka historii sztuki. On - ujeżdżacz byków. Czy uczucie zdoła pokonać różnice jakie ich dzielą?

Jest to powieść obyczajowa, romans a także dramat, w dobrym stylu Sparks'a. Rozdziały są podzielone na trzy części i są opisywane z punktu widzenia trójki bohaterów. Autor opisując wydarzenia z perspektywy Iry zastosował narrację pierwszoosobową. Kiedy opisywał zdarzenia widziane oczami Sophii oraz Luke’a była to narracja trzecioosobowa.
Książka ta rozbawiła mnie, wzruszyła i czytając ją spędziłam miło czas. Powieść jest napisana niezwykle ciekawie, bo akcja przeplata się - raz losy Iry a raz Sophie i Luke'a. W ,,Najdłuższej podróży'' pojawił się wątek miłosny, wojenny, listowny bohaterów -  czyli wszystko co charakterystyczne dla Sparks'a. Do tego książkę czyta się bardzo szybko - przeczytałam w dwa dni a kiedy dotarłam do końca nie mogłam uwierzyć, że to już koniec.

,,To, że o czymś myślisz, wcale nie znaczy, że to rozważasz, a tym bardziej, że to zrobisz.’’

Książka pokazuje, że na przestrzeni lat mimo zmieniającego się świata miłość zawsze jest ważna.

,,Jeśli istnieje niebo, odnajdziemy się, bo bez Ciebie nie ma nieba.’’

Polecam przeczytać tą książkę wszystkim, ponieważ uważam, że każdemu coś w niej się spodoba. Jest to po prostu arcydzieło!

12 komentarzy:

  1. przeczytałam kilka książek Sparksa i chyba muszę sobie zrobić od niego przerwę, ponieważ powoli zaczynają mnie nudzić. :(
    http://antosia-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam tego :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham ta ksiazke <333
    http://alotofpage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. strasznie chciałam przeczytać tą książkę, bo niedługo wychodzi film. Sparksa uwielbiam, ale uważam że w każdej książce powtarza ten sam schemat i choć jest on dobry, można się znudzić. Ale i tak dam jej szansę, bo widzę że ci się spodobała.
    CZARNA KROPKA

    OdpowiedzUsuń
  5. nie miałam okazji jeszcze tego przeczytac, ale na pewno sięgnę po tę książke. pozdrawiam i zapraszam do mojej Fabryki Sztuki

    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Twórczość Nicholasa Sparksa cenię sobie bardzo, przeczytałam wszystkie jego książki, a ta... uch, kocham ją. Pomimo tego, że oceniłabym ją na 8/10, niestety, wolę film :/

    desiaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie czytałam Sparksa, ale oglądałam film "Pamiętnik" i byłam bardzo wzruszona. W najbliższej przyszłości planuję przeczytać książkę ;)
    ściskam ;*
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. zawsze przymierzam się do jego książek, ale na tym się kończy:>

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam tą książkę ;)

    http://xprincesskamilax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam wszystkie książki Nicolasa Sparksa! niesamowity pisarz!
    obserwuję! :)
    nowy wpis! zapraszaaam

    OdpowiedzUsuń