8 września 2015

Top 5 cytatów - ,,Mały Książę'' Antoine de Saint-Exupery

Takiego postu jeszcze tu nie było. Postanowiłam co jakiś czas dodawać wpisy z pięcioma ulubionymi cytatami z książek przeze mnie przeczytanych.



Dzisiaj moje ulubione cytaty z książki ,,Mały Książę''. Pewnie każdy słyszał o tej książce, a niektórzy może nawet ją przeczytali. 





Jest to książka o chłopcu, który przez rok podróżuje po planetach. Każde miejsce odwiedzone przez Małego Księcia ma symboliczne znaczenie. Wszystko w tej książce ma symboliczne znaczenie. To dzieło można interpretować na wiele sposobów i między innymi dlatego bardzo lubię tą książkę i często do niej wracam.

Ciężko było mi wybrać tylko pięć cytatów, ale w końcu dokonałam wyboru.


,,Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu''.





,,Jeśli znajdziesz diament, który jest niczyj, należy on do ciebie. Jeśli odkryjesz wyspę, która nie należy do nikogo, jest twoja. Jeśli zrobisz wynalazek i opatentujesz go, jest twój. Ja mam gwiazdy, ponieważ nikt przede mną nie pomyślał o tym, żeby je zagarnąć.''




,,Nawet w obliczu śmierci przyjemna jest świadomość posiadania przyjaciela.''




,,Teraz jesteś dla mnie tylko małym chłopcem, podobnym do stu tysięcy małych chłopców. Nie potrzebuję ciebie. I ty mnie nie potrzebujesz. Jestem dla ciebie tylko lisem, podobnym do stu tysięcy innych lisów. Lecz jeżeli mnie oswoisz, będziemy się nawzajem potrzebować.''

,,Próbuję opisać go po to, aby nie zapomnieć. To bardzo przykre zapomnieć przyjaciela. A przecież nie każdy ma przyjaciela.''


A Wy lubicie tą książkę?
Macie swoje ulubione cytaty lub fragmenty?

13 komentarzy:

  1. "Mały Książe" to piękna książka. Ja mam jeszcze dwa ulubione cytaty:
    - "Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku"
    - "Nie przeciągaj pożegnania, bo to męczące. Zdecydowałeś się odejść to idź"

    Pozdrawiam, Asia z Rodzinka Biega :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat miałam to czytać :D Z cytatów wynika, że to piękna książka i bardzo chętnie ją przeczytam :)

    Mój Blog - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwieelbiam Małego Księcia! ma przepiekne cytaty ;)
    zaobserwowałam, miło gdybyś się odwdzięczyła :3
    donutworrybehappy.blogspot.com - zapraszam, nowy post z #OOTD!

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham Małego Księcia, książka jest cudowna i daje do myślenia

    pozdrawiam gorąco,
    http://acia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello from Spain: lovely book. I just discovered your blog and I like the variety of topics that you write. Fashion and beauty are my hobbies with my Barbie doll collection. Right now I have a blog dedicated to those dolls that I invite you to visit: http://all4barbie.blogspot.com.es/ If you want we keep in touch. I already made me a follower of your blog.

    OdpowiedzUsuń
  6. To była moje lektura w gimnazjum! Więc niestety ale czytałam jedynie jej streszczenie (przed lekcją) + Ulubionego cytatu nie posiadam! :))
    Mój Blog hdshua.blogspot.com - klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. "Mały Książę" jest chyba jedyną lekturą, która w 100% przypadła mi do gustu. Zawiera w sobie tyle mądrości! pierwszy cytat jest cudowny :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne cytaty. W pierwszej klasie gimnazjum miałam ją przeczytać, jednak tego nie zrobiłam... :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny blog, bardzo ładnie piszesz ;)
    Pozdrawiam
    NOWA NOTKA
    Obs za obs?
    Skomentujesz?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam Małego Księcia, byłam na nim w teatrze i nawet sama wystąpiłam jako bankier, bo wystawialiśmy tę powieść jako kolko teatralne.
    Cytaty w niej zawarte sa świetne,dają dużo do myślenia
    Mam jeszcze dwa ulubione ;)
    "Próżni słyszą tylko pochwały"
    "Decyzja oswojenia niesie za sobą ryzyko łez"
    Pozdrawiam!
    Nowy post-klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również byłam w teatrze i bardzo podobał mi się spektakl. :) Gratuluję wystąpienia - musiało być świetnie zagrać w takim przedstawieniu.

      Usuń
  11. fajny blog!
    zapraszam do mnie, szczególnie jeśli lubisz sportowe rzeczy, w najnowszym wpisie leginsy z adidasa, i jeśli chcesz to możemy zaobserwować się nawzajem:*
    verlooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń